Logo Universiteit Utrecht

Educate-it

Een betere flip met verrijkte kennisclips

Inspirerende Docent

Jasper van Winden

Faculteit Bètawetenschappen

Audio Beschrijving Project

Project beschrijving

Kennisclips kunnen met Scalable Learning worden verrijkt met vragen. En de student kan ook vragen stellen en feedback geven tijdens het kijken van de kennisclip. Hierdoor is de student actief met de kennisclip en de stof bezig heeft de docent een goed inzicht in de onderwerpen of zaken waar aandacht aan moet worden besteed tijdens de contactmomenten.

Doelen

– Kennisclips interactiever maken
– Contacttijd beter besteden dankzij learning analytics
– De kennisclips iteratief verbeteren door gebruik van learning analytics

Resultaten

100% Succesvol afgerond

De meeste studenten bleken zich beter voor te bereiden door Scalable Learning. De kennisclips zijn actief bekeken en zeer gewaardeerd door de studenten. Via de “Show in Class” tool konden docenten gemakkelijk vragen en opmerkingen selecteren en presenteren tijdens contacttijd.

Downloads:
– Evaluatie Docenten (PDF)
– Onderzoek (PDF)

Ook interessante projecten: Video essays met peerfeedback, Prisoner’s dilemma (Kookspel), Verdieping wiskundeonderwijs