Logo Universiteit Utrecht

Educate-it

Innovatieprojecten en try-outs

VRAAG EEN INNOVATIEPROJECT/TRYOUT AAN

Met innovatieprojecten en try-outs

Er zijn voortdurend nieuwe mogelijkheden om het onderwijs te verbeteren en te verrijken. Denk bijvoorbeeld aan serious games, experimenten met Ipads of Google Glass en tools om de interactie in het onderwijs te bevorderen. Educate-it kan de uitvoering van dit soort innovatieve ideeen of experimenten financieel, technisch of didactisch ondersteunen.

Het primaire doel van Educate-it is om onderwijsinnovatie te stimuleren. Dat kan betekenen dat projecten of try-outs niet altijd zullen slagen en dat ze soms opschaalbaar zijn, maar soms ook niet. Voorwaarde in alle gevallen is dat opgedane ervaringen en kennis over de gestarte projecten en try-outs breed wordt gedeeld en dat waar mogelijk onderzoek naar (leer)effect wordt uitgevoerd.

Als docent kun je een voorstel indienen voor een:

1) project omtrent een innoverend idee of nieuwe IT-tool of

2) try-out met een nieuwe werkvorm of een IT-tool die al (binnen de UU) beschikbaar is

 

GOED IDEE? VRAAG EEN INNOVATIEPROJECT OF TRY-OUT AAN!

Heb je een goed idee voor onderwijsinnovatie met behulp van IT tool(s)? Klik op de knop “vraag een innovatieproject aan” en vul het formulier in. Educate-it zal op korte termijn contact met je opnemen.

In geval van een try-out zullen concrete afspraken worden gemaakt over de start van de try-out en de gewenste (inhoudelijke en technische) ondersteuning. Dit traject neemt ongeveer 2 weken in beslag.

Bij het indienen van een projectinitiatief zal Educate-it in samenwerking met de aanvrager een projectdefinitie opstellen en worden, in geval van nieuwe IT-tools, door ITS (Information and Technology Services UU) eventuele inkoopvoorwaarden beoordeeld en securitychecks uitgevoerd. Dit traject neemt ongeveer zeven weken in beslag. Na goedkeuring wordt er een projectvoorstel geschreven en kan de uitvoering van het project starten.