Logo Universiteit Utrecht

Educate-it

Afgerond onderzoek

Thema Hoofdvraag Afdeling link/Contactpersoon
ICT-adoptie docenten Tegen welke problemen lopen docenten aan, bij de adoptie van ICT in het bacheloronderwijs van de Universiteit Utrecht en hoe kan dit verbeterd worden? Informatiekunde Studenten:
Yoeri Visee
Erik de Jong
E-assessment Wat motiveert studenten om gebruik te maken van online formatieve toetsen? Biomedische wetenschappen Lees artikel
E-assessment In hoeverre dragen online formatieve toetsen bij aan betere resultaten van studenten? Biomedische wetenschappen Lees artikel
E-assessment / PeerWise In hoeverre zijn studenten gemotiveerd om zelf formatieve toetsvragen te formuleren en met elkaars vragen te oefenen? Biomedische wetenschappen Rianne Poot
Lees het artikel
Poot, M.E., de Kleijn, R.A.M., van Tartwijk, J.W.F., & van Rijen, H.V.M. (in press). Students generate items for an online formative assessment: is it motivating? Medical Teacher.
E-Lectures Studenten helpen om zoveel mogelijk op te steken van e-lectures: pauzeert de student of de docent? Applied Cognitive Psychology Student:
Eric van den BrinkBegeleiders:
Mabelle Hernández
Esther de GrootLees Onderzoeksverslag
E-lectures Visibility of Lecturers in Weblectures. Will Visibility Increase Enjoyment and Attention? Applied Cognitive Psychology Student:
Helen KorvingBegeleiders:
Mabelle Hernández
Esther de GrootLees Masterscriptie
Activerende werkcolleges In hoeverre draagt studentvoorbereiding bij aan actievere werkcolleges, en dragen die bij aan betere resultaten van studenten? Biomedische wetenschappen Rianne Bouwmeester
Lees het artikel
Bouwmeester, R. A., de Kleijn, R. A., & van Rijen, H. V. (2016).Peer-instructed seminar attendance is associated with improved preparation, deeper learning and higher exam scores: a survey study. BMC Medical Education, 16(1), 200.
Digitale toetsing studentevaluatie Hoe ervaren studenten de digitale toetszaal en in hoeverre draagt digitaal toetsen in hun ogen bij aan de kwaliteit van toetsen? Gemma Corbalan
Lees het artikel
Flipping the classroom To what extent students use a variety of suggested online study materials to prepare for in-class activities in two flipped courses, a basic science course and a clinical course? SUMMA/UMCU Rianne Bouwmeester
Lees het artikel
Bouwmeester, R. A., de Kleijn, R. A., ten Cate, O. T. J., van Rijen, H. V., & Westerveld, H. E. (2016). How Do Medical Students Prepare for Flipped Classrooms?. Medical Science Educator, 26(1), 53-60.
Studentverwachtingen van blended learning Wat is er volgens studenten nodig om Blended Learning op de UU te doen slagen? Stichting Onderwijsevaluatie Rapport (OER) Student:
Dwayne Meijnckens
E-lectures / Filmclips In hoeverre draagt het bekijken van e-lectures bij aan het behalen van betere resultaten? Geowetenschappen Karin Rebel
PresentersWall Evaluatie Hoe ervaren universitair docenten het gebruik van de votingtool PresentersWall? Universiteitsbreed Willemien de Haan (Rapportage)