Logo Universiteit Utrecht

Educate-it

Relevante literatuur

Wat is blended learning?

Garrison, D. R., & Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The internet and higher education, 7(2), 95-105.

Mocht je naar aanleiding daarvan meer willen lezen over het Community of Inquiry model:
Garrison, D. R., Anderson, T., & Archer, W. (2010). The first decade of the community of inquiry framework: A retrospective . The Internet and Higher Education, 13(1), 5-9.

Wat weten we al uit onderzoek over MOOCS?
Hew, K. F., & Cheung, W. S. (2014). Students’ and Instructors’ Use of Massive Open Online Courses (MOOCs) : Motivations and Challenges. Educational Research Review.

Wat weten we al uit onderzoek over Podcasts (weblectures)?
Kay, R. H. (2012). Exploring the use of video podcasts in education: A comprehensive review of the literature. Computers in Human Behavior, 28(3), 820-831.

Hew, K. F. (2009). Use of audio podcast in K-12 and higher education: A review of research topics and methodologies. Educational Technology Research and Development, 57(3), 333-357.

Wat weten we al uit onderzoek over online formatieve toetsen?
Gikandi, J. W., Morrow, D., & Davis, N. E. (2011). Online formative assessment in higher education: A review of the literature. Computers & Education, 57(4), 2333-2351.

Aanbevolen podcasts

Hoe kun je onderzoek doen naar onderwijsinnovaties?

(Opgenomen in het kader van het Stimuleringsfondsproject Blended Learning)